joi, 3 februarie 2011

Ziarista de la Aprozar

N-am crezut că unii pot fi chiar atât de bătuţi în cap încât să inventeze de-a dreptul nişte poveşti aiuritoare. Există în Baia Mare o mână de ziarişti care au fost plătiţi (angajaţi) să-l crucifice cu orice preţ pe fostul primar băimărean Cristian Anghel, acum aflat la închisoare. Profitând de faptul că acesta este în imposibilitate de a replica la fiecare aberaţie publicată pe net, pseudo-ziariştii de care vorbeam lansează ”bombe” menite să-l discrediteze pe fostul primar. Nu m-aş băga în prostiile astea dacă n-ar avea cumva legătura cu viaţa mea de după gratii. Dacă o fac, dacă intervin acum, e doar pentru a clarifica lucrurile, în interesul adevărului.

Deci, pe siteul http://www.detectivuldepresasoc.ro, site ”patronat” de vechiul meu ”client” Adi Rusu, apar TREI articole sub titlul ”Anghel, bătut în puşcărie!”. Ca să nu vă chinuiţi să butonaţi aiurea în căutarea lor, vi le reproduc eu aici:

articol 1:
Exclusiv Detectivul de Presă Şoc: ANGHEL, BĂTUT ÎN PUŞCĂRIE!
Surse din anturajul fostului edil băimărean, încarcerat pentru fapte de corupţie, ne-au relatat în exclusivitate că Anghel a fost bătut de către „tovarăşii” săi de după gratii! Din câte am aflat, Cristian Anghel se comportă şi la puşcărie ca în primărie, intrând unde doreşte şi când doreşte, fără să respecte codurile celorlalţi puşcăriaşi, unii membri ai unor clanuri celebre şi periculoase. Aşa se face că Anghel, într-una dintre zile, nu a respectat semnele uneia dintre clanuri, intrând în încăpere fără să avertizeze conform regulilor, puşcăriaşii aflaţi acolo. Drept „răsplată”, Anghel ar fi primit câţiva pumni care l-au pus la pământ. Dacă în libertate Cristian Anghel a reuşit mereu să se impună, se pare că în spatele gratiilor faptul că a fost primar şi preşedinte de partid, nu contează. Pentru prima dată în viaţă, cum este şi normal, Anghel este tratat egal cu ceilalţi muritori. I s-au prezentat regulile nescrise din puşcărie, el nu le-a respectat şi a fost „pedepsit”.
Răsplătit cu aceeaşi monedă
Cristian Anghel a depus o cerere de eliberare condiţionată la începutul anului, aprobată de comisia de eliberări din cadrul penitenciarului şi avizată favorabil şi de tribunal. Procurorii DNA au făcut însă recurs şi astfel Anghel va mai sta o perioadă după gratii. Unele voci susţin că acesta îşi merită soarta şi tărăgănările procurorilor, el însuşi trăgând de timp ca în Baia Mare să nu fie organizate alegeri.

articol 2:
Alo, domnule primar ?! ANGHEL, BĂTUT ÎN PUŞCĂRIE DIN CAUZA UNEI CONVORBIRI TELEFONICE ÎNTRERUPTE!

Vă ofeream în exclusivitate sâmbătă, 29 ianuarie 2011, informaţia primită pe surse, conform căreia Cristian Anghel, fostul primar al municipiului, actualmente închis pentru fapte de corupţie, a fost caftit de colegii de celulă. Se pare că acesta nu a respectat legile nescrise ale puşcăriaşilor.
Suntem privaţi de libertate, dar avem telefoane...
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că unii deţinuţi sunt „privilegiaţi”, astfel că deţin ilegal telefoane mobile. Prin convorbirile telefonice făcute din puşcărie, unii îşi administrează afacerile, vorbesc cu rudele, prietenii sau „colaboratorii”. Din câte ne-a declarat un apropiat al fostului primar, care doreşte să îşi păstreze anonimatul, inclusiv Anghel ar deţine un telefon mobil. Revenind la episodul recent în care Pinochio- Anghel a încasat câţiva pumni, am aflat şi motivul. Se pare că există un cod între deţinuţi, când unul din celulă vrea să vorbească la telefon, celălalt/ceilalţi, trebuie să părăsească celula. Când doresc să se întoarcă, deţinuţii „ieşiţi la plimbare”, trebuie să bată în uşă conform înţelegerii. Este vorba de semne pe care gardienii nu le cunosc, sau se fac că nu le ştiu, astfel încât cel care vorbeşte la telefon să ştie cine intră în celulă: colegul sau gardianul...
Anghel s-a crezut în primărie, nu la puşcărie. În loc de „să trăiţi”, a primit câţiva pumni...
Pe metoda „sunt fost primar, am drepturi speciale”, Pinochio a uitat de curând de înţelegerea dintre deţinuţi. Fiind scos din celulă pentru ca „tovarăşii” lui să poată dialoga în intimitate, acesta s-a întors la un moment dat, dând buzna în celulă. Nervos, unul dintre colegii de celulă, speriat şi crezând că a fost prins de un gardian vorbind la telefon, văzând că este doar „colegul”, i-a administrat lui Anghel o corecţie. Din câte am aflat noi este vorba de câţiva pumni daţi în zona facială. Cine este cel care a „îndrăznit” să îi dea ceaiul fostului edil, aflaţi în curând.
Rămâneţi pe Detectivul de Presă Şoc, mâine urmează noi dezvăluiri despre acest subiect!

articol 3:
Anghel bătut în puşcărie pentru o convorbire telefonică întreruptă: UN MEMBRU AL CLANULUI DOBĂIEŞ I-A DAT CEAIUL FOSTULUI PRIMAR
Vă prezentam zilele trecute în exclusivitate informaţia primită pe surse, conform căreia fostul primar al municipiului a fost bătut în puşcărie. Sursele noastre au dezvăluit şi motivul pentru care Anghel a fost bătut: a întrerupt convorbirea telefonică a unui „tovarăş”, nu a respectat legile nescrise ale deţinuţilor.
Din câte a reieşit ulterior, tot pe surse, am aflat că un membru al Clanului Dobăieşilor, tovarăş de celulă cu Cristian Anghel, ar fi fost cel care i-a aplicat fostului primar corecţia. Obişnuit cu importanţa pe care şi-a dat-o când deţinea funcţia supremă în municipiul Baia Mare, Anghel nu a ţinut cont de codurile deţinuţilor. Intrând în celulă fără să dea de înţeles că păşeşte în celulă un deţinut şi nu un gardian, băgându-l în sperieţi pe colegul care purta o conversaţie telefonică, Anghel a primit câţiva pumni în zona facială. Se pare că este vorba de un membru al Clanului Dobăieş, cunoscut în judeţul nostru ca fiind o gaşcă extrem de periculoasă de interlopi.

Toate aceste ”articole” sunt semnate de ”ziarista” Anamaria Somay...

Şi-acum să clarificăm ”problema”: Anghel nu a luat nici o bătaie în puşcărie! Nici măcar nu s-a certat cu cineva. Anghel este bine-merci din acest punct de vedere. Toţi deţinuţii de pe secţia unde este închis (fără excepţie) îl respectă pe fostul primar. Nu îl deranjează nimeni, sub nici o formă. Are o cameră liniştită, cu oameni (colegi de celulă) foarte... ”la locul lor”. Mai mult decât atât, pe secţia aceasta nu există nici un deţinut care să facă parte din ”clanul Dobăieş”! De unde naiba a putut scorni Anamaria Somay întreaga poveste numai ea ştie. Îi recomand să se apuce de romane SF. Are... ”aplecare” pentru aşa ceva. Cât despre jurnalism... s-o lase baltă! În profesia asta nu poţi inventa asemenea poveşti!!! Adică, de putut, poţi, că nu te costă nimic să o iei razna. Şi nu te doare nici capul (pe principiul că ”nu poate să te doară ce n-ai”). Doar că scopul (nobil) al acestei meserii este altul decât inventarea unor evenimente care nu au avut loc.
Mă gândesc că poate, sărăcuţa jurnalistă, a ”pus botul” la vrăjeala unui coate-goale de pe la puşcărie (angajat sau deţinut). Dar când e vorba de un astfel de caz, cu o persoană atât de cunoscută nu faci chiar nici o verificare??? Nici una???? Alo, Adi Rusu tată, aşa faci tu presă pe-acolo??? Chiar sunteţi toţi ”şocaţi”??? Mă trezesc că mâine-poimâine o să scrieţi şi despre mine că am murit la puşcărie, şi eu o să fiu în programul meu zilnic de ieşire la Biblioteca Judeţeană. O să zică lumea că-s fantomă. Bu-hu-hu!

No, ce să mai zic?.. AŞA NU! Aşa nu se face presă... Ăştia fac de ruşine meseria de ziarist. Haideţi să vă citez din editorialul semnat pe acest site de Anamaria noastră:

”Unii pseudo-jurnalişti încasează bani ca să îi picteze pe anumiţi potentaţi ai zilei în culorile dictate de dătătorul de bancnotă. Alţii, scriu prostii atât de mari încât îţi vine să renunţi la cititul presei scrise... Un ziar local a îndrăznit, din inconştienţă sau prostie, să publice un material în numele lui Vasile Vlaşin, material despre care acesta a aflat dând o geană peste presă! Ca ziarist, fie unul adevărat sau unul pseudo... cum poţi să comiţi o asemenea faptă ?! Să scrii un articol în numele unei personalităţi publice fără să vorbeşti cu acel om, fără ca acesta să fi spus măcar pe şustache vreun cuvânt din ce ai scris tu?! Cum poţi da o declaraţie a unui om cu care nu ai vorbit, ale cărui cuvinte sau declaraţie nu le-ai văzut publicate în altă parte?! Cum poţi da un drept la replică în numele lui Vlaşin dacă el nu a scris, nu a zis şi nu a cerut acest lucru?!”

Anamaria dragă, răspunsul la întrebările astea retorice îl poţi da chiar tu! Cum e posibil să inventezi asemenea aberaţii cum ai inventat chiar tu??? Chiar, sunt curios şi eu. Cum e posibil??? iată şi finalul apoteotic al ”jurnalistei”:

”Ce s-a întâmplat în cazul Vlaşin, poate fi considerat viol! Violul integrităţii unui om, violul asupra drepturilor sale constituţionale... Tot viol se numeşte această fraudă în numele unui om care nu are nici o legătură cu un material scris în numele său. Viol asupra actului de presă. Şi mi-e scârbă acum şi mă gândesc iar şi iar de ce nu m-am făcut mai bine vânzătoare la aprozar? Acolo poate nu mi-ar fi fost ruşine cu "colegii"...”

Bravo Anamaria! La aprozar cu tine. Că acolo nu poţi vinde castraveţi dacă nu-i ai! Sau, mai stii... ai o soluţie si în cazul ăsta? Cât despre Vlaşin, nu cred că e tocmai mulţumit de felul în care i-ai luat tu apărarea... Chiar ţi s-a părut că omul ăla arată ca un om violat??? Tu cred că ai ceva sechele în problema asta, cu violul... În fine, treaba ta. Bafta la aprozar!

Cornel SABOU

7 comentarii:

radiowhisper.com spunea...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!

Annamaria Somay spunea...

In mod normal te-as lasa sa aberezi. Atat ti-a mai ramas si poate si 0,1 credibilitate. Fiecare dintre noi are dreptul la o parere, pozitiva sau negativa. In cazul Anghel, am avut dreptate. Ca nimeni nu a dorit sa confirme sau sa infirme aceasta informatie, este o alta problema. Daca tu te afli in spatele gratiilor, nu inseamna ca stii tot ce se intampla acolo. Oricum, imi pasa prea putin de parerea ta sau a celorlalti. Mi-am asumat de mult modul libertin de a scrie, fie ca iti convine, fie ca nu. Cu violul ii fi avand tu probleme... esti singurul dintre noi doi care ar putea fi abuzat. In ceea ce priveste aprozarul, nu ar fi rau sa te pui la curent cu dedesubturile meseriei de vanzator. In presa ai nevoie de credibilitate, la aprozar nu. Iar dumneata, la capitolul credibilitate, esti sub zero. Numai bine! Spor la citit Detectivul de Presa si mersi de publicitate!

Anonim spunea...

Cornel, cat mai stai pe acolo?
pana iesi apar tot felul de "isteti" in presa baimareana.
E o cloaca de ti se face rau...
E orasul plin de "presari integrii si nepatati"
Poate scrii despre ei un pic, dezbraca-i de minciuna.
Apropo, atata vulgaritate in 'futiucile" alea de pe internet nu am mai citit de mult. Parca sunt angajati la Romania Mare.... Mai stii? Apropo, cine iiplateste pe mercenarii astia mediocrii?

Cornel Sabou spunea...

Anamaria, mi-e milă de tine! Sincer! Zău! Persişti în prostie pentru că nu ai caracter. Ţi-e ”jenă” să-ţi recunoşti incompetenţa. Greşeala. Tu însuţi eşti o greşeală! Între noi doi este o ”distanţă” profesională ca de la cer la pământ. Cred că simţi şi tu asta, nu?
Eu nu sunt DOAR ”în spatele gratiilor”. Sunt chiar coleg cu Anghel, vecin, uşă-n uşă! Ne bem în fiecare dimineaţă cafeaua împreună, povestim în fiecare seară. Ne amuzăm de prostiile tale. Şi ale altora ca tine. Eu mai sunt şi în afara gratiilor! Zilnic! Ies în oraş zece ore pe zi. Fac meseria asta de când erai tu virgină (îndepărtate timpuri, nu?). Când eu scriam tu nu ştiai să citeşti! Nu-ţi spune nimic asta???? Te înţeleg... Tocmai de aceea n-am pretenţii. Marş la aprozar, şi ciocu mic!!!

Cornel Sabou spunea...

Anonim, stai liniştit în privinţa asta. Îi apucă groaza pe unii când se gândesc că eu voi libera curând. Ştiu asta pentru că mi s-a spus asta. Edificator (pentru mine) e să văd cine se bucură, şi cine se întristează. O să scriu... Dar nu despre ei, despre nulităţile presei locale, ci despre METODELE pe care le folosesc ei. Despre şantajele ordinare, şi despre prostituţia pe care o fac şi la propriu, şi la figurat. Nu vezi cât se bucură aiurita asta de Anamaria pentru că am băgat-o în seamă??? Stai liniştit... O să-i mai ofer bucuria asta... Curând!

Annamaria Somay spunea...

@Cornel Sabou

este pentru ultima data cand te bag in seama. Eu cu indivizi, infractori coumuni, care au inselat zeci de oameni, cu puscariasi de ultima speta, nu am ce imparti. Este pacat ca nici macar acum nu iti vezi lungul nasului. Esti liber sa scrii ce doresti, stiu care este tehnica ta: cu cat am sa iti raspund mai des, ai sa te legi de mine. Noroc ca nu imi poate pasa de cei ca tine, paranoici pana in panzele albe. Iti recomand doar sa nu sari calul. Daca alti colegi pe care ai incercat sa ii calci in picioare, nu te-au pus la punct, eu cu siguranta nu voi accepta sa imi terfelesti numele. Imi pare rau ca din comentariul anterior ai inteles doar ce ai scris... Imi este mila de cei ca tine, cu pretentii de onestitate si corectitudine. In locul tau, prioritatea mea ar fi sa imi reabilitez numele, sa ma intorc pe calea cea dreapta, sa recuperez timpul pierdut cu familia. Din pacate infractorii raman tot infractori. Numai bine iti doresc!

Cornel Sabou spunea...

Măi fată, cred că nici măcar tu nu ai înţeles nimic din ce ai scris! Numele ţi-l terfeleşti singură, nu e cazul s-o fac eu. Materialele pe care le semnezi te reprezintă. Minciunile ordinare pe care le scorneşti. Diversiunile în care te implici. Limbajul mizerabil pe care-l foloseşti ca să loveşti oameni ce nu ţi-au făcut nimic. Eu sunt mult prea puternic pentru tine. N-o să-ţi permit să te prostituezi jurnalistic. Te voi demasca întotdeauna când te vei implica în prostioare de genul celei cu Anghel. Nu-ţi scriu mai mult decât o faci tu. Îţi răspund. Nu e nici o ”tactică” aici. Pur şi simplu nu te las să vorbeşti de una singură, aşa cum eşti obişnuită. Îţi dau câte-un bobârnac peste gura aia obraznică. TU aveai şansa să-ţi reabilitezi numele, rectificându-ţi greşeala. Căci ai greşit flagrant în cazul pe care l-ai descris. Ai minţit ordinar. DE CE N-O FACI? De ce nu spui adevărul? De ce te implici în astfel de mizerii? Cine eşti de fapt TU, nespălato? Între noi este o singură asemănare: amândoi n-am făcut sex de mult!.. Din motive diferite, evident... Acum te las. Merci de urările de bine, chiar dacă n-au fost sincere.

PS - După ce liberez discutăm în alte condiţii. Cu ziarul MEU pe masă! Pe curând...